Lv
En

Gudrības ekonomika

Ar zināšanām nepietiek, lai rīkotos gudri Žanete Drone Organizācijas attīstības centra Spring Valley konsultante     Raugoties visapkārt, šķiet, ka tik traki kā šobrīd, pasaulē nekad nav gājis. Taču visticamāk, tādas pašas domas cilvēkiem bijušas ikvienā laikmetā, it īpaši to griežos. Un tomēr – kas īsti notiek? Kāpēc laikā, kad mums pieejama visas pasaules informācija, kad esam spējīgi jau n...

MBTI - pasaulē populārākais instruments sevis apzināšanās, personīgās un grupas efektivitātes celšanai

Žanete Drone Organizācijas attīstības centra SpringValley konsultante Sertificēta MBTI trenere   Par mūsdienu folkloru kļuvušais jautājums “kas es esmu?”, patiesībā ir viens no nozīmīgākajiem jautājumiem, ko savas dzīves laikā mēs varam sev uzdot. Un ne tikai uzdot, bet arī meklēt atbildi uz to.   Ikviens no mums var censties sniegt atbildi uz šo jautājumu caur savām lomām – darbinieks, va...

Kas ietekmēs mācību pakalpojumu tirgu Latvijā 2014.gadā?

Kas ietekmē mācību pakalpojumu tirgu Latvijā šobrīd?   Pēc kādiem kritērijiem vai principiem organizācijas izvēlas mācīties? Par kritērijiem var runāt raugoties no dažādiem aspektiem: 1)Raugoties no finanšu aspekta – joprojām pārsvarā darbojas princips – īsā laika posmā, daudz un izcili par viszemāko cenu...   2)Raugoties no piegādātāja izvēles aspekta (izņemot finanšu aspektu) – ·       Li...

Darba izpilde jāvērtē daudzpusīgi

Jānis Gredzens izdevumam „Ilgtspējas indekss 2011” Latvijas organizācijās darba izpildes novērtēšanas (tiek lietots arī termins darba snieguma novērtēšana), un attīstības pārrunas ir pietiekoši izplatīts instruments darbinieku darba izpildes novērtēšanai un personīgās attīstības plānošanai. Organizācijās to ievieš un izmanto organizācijas efektivitātes celšanai un mērķu sasniegšanai, kā arī plā...

Mācības kā biznesa process

Ilze Čiščakova izdevumam „Ilgtspējas indekss 2011” Mācības organizācijā un biznesa rezultāti Šī brīža sarežģītajā ekonomiskajā situācijā ļoti daudzos uzņēmumos darbinieku mācību un attīstības jautājumi nav prioritāšu saraksta sākumā. No uzņēmumu vadības puses skatoties – pamatoti. Savukārt, no organizācijas attīstības aspekta skatoties, joprojām jāatgādina, ka darbinieku attīstības un apmācīb...

Misija, vīzija un vērtības ir jākomunicē

Rūta Lūse (Spring Valley) un Ieva Kukule(Hauska&Partners) izdevumam „Ilgtspējas indekss 2011” Misija, vīzija un vērtības – kāpēc svarīgi definēt un kāpēc tās jākomunicē darbiniekiem? Vīzija, misija un vērtības ir organizācijas vadīšanas pamata instrumenti. Misiju un vērtības saprot ar tām pamata lietām, kas pamato organizācijas pastāvēšanas jēgu un nozīmi cilvēku piederībai kādai organizāc...

Mācības organizācijā un biznesa rezultāti

Biznesa psiholoģija, 2009.gada augusts-septembris Nr.19 Rūta Lūse, Jānis Gredzens Šī brīža sarežģītajā ekonomiskajā situācijā ļoti daudzos uzņēmumos darbinieku mācību un attīstības jautājumi nav prioritāšu saraksta sākumā. No uzņēmumu vadības puses skatoties – pamatoti. Savukārt, no organizācijas attīstības aspekta skatoties, joprojām ‘jāatgādina, ka darbinieku attīstības un apmācības jautājumi...

Standarti ne vienmēr ir pareizi

Dienas Bizness, 2008. gada 21. novembris, Nr.224 Rūta Lūse Galvenais lietišķo sarunu mērķis – kā apmierināt savas intereses, nesabojājot attiecības ar otru pusi vai citām iesaistītajām pusēm, nenododot savas intereses, saka Organizācijas attīstības centra Spring Valley vadības attīstības direktore Rūta Lūse. Viņa atzīmē, ka šodien diezgan grūti runāt par vispārējiem formāliem etiķetes stand...

Grupas dinamika

Office Manager, 2008. gada novembris, Nr.45 Ilze Čiščakova Organizācijās bieži runā par efektīvu sadarbību starp indivīdiem grupā un sadarbību starp dažādām grupām. Parasti to izsakām ar vārdiem: „Mēs esam laba komanda! Mums ir laba sadarbība!” Taču nereti, krietni klusākā balsī, varam dzirdēt secinājumus, piemēram: „Mūsu sadarbība nav tik laba, komunikācija būtu krietni jāuzlabo, jāveido kopē...

Kāpēc sapulces nav efektīvas?

Office Manager, 2008. gada novembris, Nr.45 Ilze Skuja Sapulces efektivitāti nosaka vairāki faktori. Galvenie iemesli, kādēļ sapulces nav efektīvas: sapulces vadītājs nepietiekami ir izskaidrojis sapulces mērķus, sapulces dalībniekiem nav skaidri sapulces mērķi, sapulces notiek darbiniekiem neizdevīgā laikā, sapulces dalībnieki nav sagatavojušies sapulcei, sapulce ...